onsdag 29 april 2009

Alla sura affärsbiträden borde sparkas!

Jag handlade i en liten matbutik på vägen hem idag, och hajade till över vilken ocharmig människa som satt bakom kassan! Han suckade fram ett hej och stönade fram vad jag skulle betala!
Det är konstigt men i många butiker möts man av suckar och stön...
Jag frågar mig ofta hur dessa människor har fått sin anställning, vet deras chef om hur de beter sig på jobbet?? Hur klarade de anställningsintervjun utan gäspningar!
När jag möts av dålig service och nonchalans i en butik eller på restaurang så slutar jag att handla där direkt! Det finns många andra mataffärer, restauranger, klädbutiker osv!
Jag ställer mig även frågan ofta varför så många "surisar" valt servicearbeten, det måste ju vara ett rent självplågeri för dem!

För att jobba i butik krävs en stor dos trevlighet, en stor dos social kompetens och en äkta servicekänsla!!
När vi sökte personal till Våra Små så fick vi massor av fina och supertrevliga ansökningar men det kom också in en del tokiga!
Några ringde och gäspade fram att de ville jobba hos oss och frågade i nästa sekund om de skulle få bra betalt, skratt!
Endel kom in och sa att de ville jobba hos oss och att de inte orkade skriva en ansökan, ehhhhh!

Men sedan finns det även de som inte vill bli bemötta av glada affärsbiträden som tex en kompis till mig vars kompis inte handlar hos oss för att vi är för glada*skratt*!
Men, men det är som sagt tur att vi som kunder har möjligheten att välja var vi vill handla!

Och nej! Jag är inte alltid glad även jag har "pissiga" dagar (speciellt en gång i månaden) men på jobbet har jag en roll och den måste göras oavsett!

Kram på er! Från ett för tillfället glatt affärsbiträde...

1 kommentar:

  1. Jag är precis likadan, jag bojkottar butiker där personalen är otrevlig!
    Min fru och jag har faktiskt besökt din affär, och du har rätt, du är glad! Så blir det aktuellt igen så lär vi återkomma!
    Trevlig Söndag!

    SvaraRadera