torsdag 16 april 2009

Hjäääälp jag har blivit gammal!


10 ålderstecken!

1. Jag får ångest och tycker att hela helgen känns förstörd om vi sover till halv 10 på helg mornar!
2. Jag börjar tänka på att gå och lägga mig kl 20 (jag lägger mig dock inte så tidigt).
3. Det tar en halv dag för ögonen att vecklas ut!
4. Benen känns kortare och det beror på att rumpan har fallit ner typ 5 cm.
5. Jag tänker alltid när jag ser på tv, läser tidningen att det var bättre förr.
6. Jag oroar mig redan för hur det ska gå när barnen blir tonåringar.
7. Jag blir ledsen när jag ser alla unga som röker (trots att jag gjorde det själv innan jag fick barn).
8. Jag upprepar saker om och om igen (Tindra och Neo säger ofta...mamma du har berättad det typ 100 ggr)!
9. Jag har investerat i en alltför dyr "rynkkräm" (och jag känner mig lurad)!
10. Igår sa jag till min man Jonas att jag ser fram emot ett liv som pensionär för vi ska inte bli som alla andra vi ska resa osv, hjääääälp!

4 kommentarer:

  1. Vilket skönt inlägg, jag känner igen mig!
    Kramar "mama Moa"

    SvaraRadera
  2. Håller med mama Moa! Din blogg är så rolig att läsa. Du piggar verkligen upp:)

    Kram Stina

    SvaraRadera
  3. Fick mig just ett gott skratt! Tack!

    SvaraRadera
  4. Vaddå kortare ben?????? Rumpan trillat ner 5 cm?? Jag skulle bli jätteglad om jag såg ut som dig i kroppen efter 2 st barn...

    Kram Kristina i högklacket....

    SvaraRadera