fredag 24 april 2009

Min goa vän "rara Sara" på besök!

Idag har det varit full rusch hela dagen! Lönedag och då blomstrar handeln och fint väder är lika med välfylld butik (härligt)!
Jag slutade klockan två idag och hämtade då ett glatt gäng ungar! Tindra tog med en klasskompis hem och Neo en dagiskompis.
En stund senare dök min kompis Sara upp utan sina småttingar! Min syster Hanna och hennes son Lexus kom också över på lite fika i solen.

Sara och jag lärde känna varann när hon var 19 år och bodde hemma i sköllersta och själv var jag 23 år hade bott hemifrån ett bra tag,bott utomlands en hel del och tyckte (trodde) jag hade jätte mycket livserfarenhet(hmmmmmmmmmmm)!
Vi brukade ses på gemensamma fester hos en gammal vän till oss och våran "gemensamhetsfaktor" var noll!
Jag vet inte vad Sara tyckte om mig men jag kan tänka mig att hon nog tyckte jag var lite smågalen(vi träffades ju bara på fester)!
Jag tyckte att Sara var rar men så ung och oerfaren(skratt)!
Skulle Sara kunnat se in i framtiden och se mig som gift, två barnsmor, ägare till en barnvagnsbutik och dessutom väldigt ansvarsfull skulle hon nog ha skrattat gott...
Och om jag skulle kunnat se in i framtiden och se Sara som två barnsmor till två rara pojkar med endast 1,5 års mellanrum och dessutom en fin bonusmamma till två tonårsbarn skulle jag ha skrattat hööögt! Och dessutom med en snygg man runt 40 år
och en nybyggd villa,ho, ho!

Hursom helst på dessa år har min lilla Sara kommit ifatt mig helt och hållet och hon har verkligen fått en plats i mitt hjärta, min lilla sahara puss på dig!

Ps Efter gårdagens inlägg om Tindras klasskompis så valde jag att inte visa ngn bild
på barnen för jag vill inte lämna ut kompisen!


Trevlig helg!
Sofia

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar