söndag 12 april 2009

Den fula runda saken men ack så underbar...

Den har funnits i vår familj länge nu... närmare bestämt i 4 år.
från början avskydde jag den så pass mycket att jag rös varje gång jag tittade åt den!
Plötsligt en dag så stod den där stor, blå, rund och skräpade ner vår gräsmatta.
Min man Jonas tyckte att han gjort ett toppen klipp och barnen tyckte den var underbar men jag...jag bara skakade på huvudet och suckade...
Efter en kort tid insåg jag att den blåsaken är helt underbar, den ger barnen massor av skratt och deras motorik är bättre än min någonsin varit och deras kondition är bättre än vad min någonsin kommer bli!
Jag har lärt mig att älska vår stora (fula) studsmatta och kan tipsa alla som har en liten gräsplätt att införskaffa en!!

Idag har Jonas snickrat på vår uteplats,jag har fixat i trädgården och barnen har hoppat studsmatta i säkert 3-4 timmar.
Studsmattan är sanna mina ord den enda leksaken barnen inte tröttnat på!

Och nej, vi säljer inte studsmattor på Våra Små så det här är ingen smygreklam, skratt!

Hej så länge!
/Sofia

2 kommentarer:

  1. Kul skrivet jag får väll köpa en!

    SvaraRadera
  2. Du har så rätt så vi köpte en för 2 år sen och shit vad poppis den är.
    Kommer föresten in i morgon för att shoppa lite dop presenter så vi ses kanske då.

    SvaraRadera