söndag 19 april 2009

En kärleksbomb till alla mammor!


Den här fina texten fann jag i tidningen mama och den är skriven av Jessica Henecke!
Jag tyckte att den var bra och passar alla värdefulla mammor...

Nu vill jag hylla massor av mammor. Jag vill hylla de som genom timmar av svåra smärtor fött fram små och stora skruttungar. Dom som med ömmande bröst,febertoppar och sömnlöshet ammat sina knyten timme ut och timme in. Jag vill hylla dem som med buken uppsprättad legat på uppvaket och varit förvirrade, de som tänkt i morfinruset-fick jag ett barn? Lever det?

Alla de som blivit ihopsydda, fått blodtransfusioner, blivit uppklippta, chockade, epiduralbedövade, lustgasdimmiga, sugklocksförlösta och utmattade.
en rungande hyllning till alla vakande nätter, alla tvättande händer, bytta blöjor, torkade näsor...

Till alla de som har små änglabebisar och till dem som kämpar för att deras barn ska få stanna kvar.

Till alla de som planerar, packar matsäck, tvättar älsklingströjor till förbannelse,anordnar kalas, tar tempen, klär på varje morgon, läser boken, släcker lampan, nattinattar.
Och sist men inte minst till alla mödrar som för vidare sin trygga famn och sin erfarenhet till sina barn, så att även de ska finna moderskapets lycka.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar