fredag 11 juni 2010

Fredag!

Idag är det inte mycket med mig mamasofia, jag är snorigare än snorigast och börjar bli väldigt trööött på att vara pollenallergisk! Men jag vet att man inte ska klaga för det finns alltid de som har det värre...

Idag har jag jobbat och syrran har haft barnen för fritis var stängt och Jonas är i Tyskland. När jag kom hem från jobbet var Lexus hos oss en sväng och därefter blev vi hembjudna till systeryster Hanna och Marcus på fredagsmys.

När detta inlägget skrivs sover lilleman för imorgon är det fotbolls poolspel som gäller för hans del och för min del att stå som åskådare i regnet och heja på:-)
Så nu har jag och Tindra tjejmys med chips och ostbågar men snart ska även vi träffa John Blund för det blir en tidig morgon i morgon...

Hoppas du har en riktigt bra kväll, kramar snoriga maman...


Ps bilderna som kommer är en salig blandning från dagen!






Lite nya fina leksaker som kommit in på Våra Små. Vad mycket finare det är med riktiga och rejäla träsaker;-)





Lille Sixten är allt en riktig Våra Små kille=) På bilden är han klädd i Nova Star från topp till tå och så blev han väääldigt förtjust i butikens gunglamm...
Det blir nog att mamma Sandra och pappa Jonte får ta fram plånkan, hihi!





Bättre leklera än den vi fått in på Våra Små finns inte och för ett helt paket med massor av färger betalar du bara 99:-
Såå här koncentrerad är det inte ofta lilleman är, kolla in tungan:-)...





Här skapas det figurer med leran som du kan köpa på Våra Små *blink, blink*
Ps glömde säga att den är giftfri, luktfri, lätt att forma och lufttorkar...




Lite fix innan ätandet kan börja!




Jag kan säga att vi blev mätta idag med, för när vi var färdiga så fanns det inget kvar på faten...
Tack familjen Hammar:-)

4 kommentarer:

  1. Visst är det härligt med fredagsmys! Trevlig helg! Kramis

    SvaraRadera
  2. Hej fina blondinmama!

    Vad mycket gott ni fixat till fredagsmyset!

    Tack snälla för din kommentar! Det är alltid lika skoj att komma till er på "Våra Små" också för man blir alltid bemött med ett leende. Vi kan ju aldrig låta bli att handla heller för att det finns så mycket bra och fint :)

    Det ser ut som att det fixat sig med det vi pratade om? Eller?

    Vilket skit att det inte blir någon utekväll för oss Blondettisar ikväll, men det blir fler chanser...

    Hoppas att ni får en bra helg och att det blir bättre med allergin!

    Kram
    ♥♥♥

    SvaraRadera
  3. Men hej tjejen!

    Stackars snoriga du, jag vet precis vad du menar....känns som man vill stå med en dusch rakt i ansiktet. Jag har gräsallergi, nyser och snorar varenda morgon och skulle kunna trycka ner en borste i halsen och klia runt. Men Men vissa dagar är det bättre och vissa sämre. Men ni ser ut att ha det jättemysigt, hoppas att allt är bra med dig annars.

    Kram från Maria Orrgard

    SvaraRadera
  4. Det där fruktfatet ser urgott ut! Riktigt mysigt fredagsmys ni fick till! Är så avis på dig som har hela två systrar att umgås med. Jag har bara en bror och det är inte riktigt samma sak som en syster kan jag tänka mig...

    Var inne hos er idag men det var mitt i lunchen så jag fick hjälp av Alexandra =) Kommer in igen i nästa vecka igen och hämtar mjukdjurstrofféerna. Insåg att det skulle bli lite trixigt att få hem allt på vagnen men då är nämligen bilen (och min H) hemma igen! =)

    Nu ska jag försöka mig på att montera suffletten =)

    Ha en fortsatt bra dag! Kraam /Katta

    SvaraRadera