tisdag 15 juni 2010

Lite från dagen!

Idag har jag utsatt mig för ett litet test och det testet var att handla på Ica Maxi med mina två barn och deras lille kusin Lexus. Jag förberedde barnen på ett psykologiskt sätt (tyckte jag) i bilen på att de var tvugna att hålla sig till kundvagnen och inte springa runt och riva i allt! Mina barn nickade och kusinen Lexus snart 3 år nickade lika ivrigt så jag tänkte att det här går fint...

Men ack vad jag bedrog mig direkt vi kom in på maxi så blev Lexus den "vilda babyn" och började springa runt, klämma på allt osv.
Jag som numera inte är van vid detta eftersom mina kids är större blev helt slut och kände hur svetten lackade och tänkte aldrig meeer!
När vi satte oss i bilen för att möta upp Lexus mamma och min syster så sa jag till mina barn att det blir inga fler barn i vår familj och så sa till Lexus att nästa gång han vill följa med och handla så måste han lyssna på mig för annars får han aldrig mer följa med och handla.
Gissa vad han gjorde till svar, jo han nickade...

Efter matshoppingen mötte vi upp syrran för en fika på fröken Brogrens veranda och det var lika mysigt som alltid!


Var rädd om dig och ha en mysig kväll!

Kramar Sofia










De här raringarna var jag och fikade med idag! Raringarnas namn Hanna och hennes lille kille Lexus och sedan mina trollungar Tindra & Neo...




Dessa boxar gick jag verkligen i gång på men jag var tvungen att hejda mig.
Du som har följt min blogg vet ju hur mycket jag älskat förvaring i alla dess former men nu vågar jag inte släpa hem mer på ett tag... Hehe men snart kanske!



Lite ögongodis från fikets lilla butik...


Jag är 35 år och har inte ägt någon fikakorg men numera äger jag en;-)
Det farliga när man fikar på fröken Brogrens veranda är att de har ett litet rum fyllt av mysiga saker både nödvändiga och onödiga.Det är inredningsprylar från rice, miljögården och IB Laursen mm. Idag tyckte jag dock att jag gjorde ett nödvändigt inköp inför sommaren...

4 kommentarer:

  1. Det där lät minst sagt som en spännande mathandling ute på Maxi! Det känns som att jag har många storhandlingar att se fram emot, eller inte... Ha ha! Tur att ni vägde upp eftermiddagen med en mysig fika på Brogrens! För vår del blir det förmodligen en sväng dit imorgon =)

    Ha en bra kväll! Kraam /Katta

    SvaraRadera
  2. Ha, ha, härligt med vilda barn! Vi har haft en hel del svettiga BLONDETTY-dagar i affärer vill jag lova :) Och då har vi bara ett barn var med oss!

    Det är så mysigt på Brogrens och de har så fina saker som man bara vill ha!

    Ha det bra söta systrar o alla barn!
    Kram kram!

    SvaraRadera
  3. Vilka söta barn ni har nästan lika söta som mina, skratt!

    Första gången jag lämnar en kommentar men jag har nu varit med som följare länge, länge och jag gillar verkligen bloggen!

    Kramar Maria

    SvaraRadera
  4. Tack =)
    Det kommer jag såklart ihåg ; )

    Hoppas dagen varit bra! Kram Nina

    SvaraRadera