onsdag 9 juni 2010

Skolavslutning!

Hej härliga bloggis!
Nu har jag tagit lite kortsemester från bloggen i två dagar och det beror på att det inte funnits tid till bloggande och att min pollenallergi har så gott som tagit musten ur mig...
Men nu börjar allergin vända tack och lov och ikväll har vi varit iväg på barnens skola och årliga skolavslutning.
Vad mysigt det är och vilken stolthet man känner som förälder när man ser sina barn stå och sjunga lite smått generade!
Så nu har alltså vår lilleman slutat förskoleklass och Tindra har gått ut tvåan, hjälp vad tiden går fort!!

Här kommer lite bilder från dagen;-) Kramar i massor...


Ps Paulina tack än en gång för allt fint du gjort för klassen och lyckost till alla de barn som får dig som fröken i höst! VÄRLDENS BÄSTA FRÖKEN har Tindra hulkat ikväll innan hon somnade av ren utmattning...








Varje skolavslutnings tas detta årliga foto, det är jätte kul att gå tillbaka och se klädsel och frisyrer osv. Min mamma fotade alltid oss systrar på vår veranda så jag har foton från 1:klass till studenten sparat.



Mina syrror och systersonen Lexus är med i vått och torrt:-)
Det är inte för intet jag kallar oss för familjen Taikon...
(Stackars Jonas gifte sig med mig och fick Hanna och Emma på köpet, kan man säga)!




Den blomstertid nu kommer + andra vackra sommarlåtar har vi fått njuta av ikväll...




Det var med stooor sorg som klassen tackade av Tindras underbara lärare Paulina.
Nuförtiden byter man tydligen lärare efter andra klass så idag snyftade fröken, alla klassens mammor och barn...




Det årliga sommarlovsfirandet är att alla klasser + föräldrar/släkt fikar gemensamt i en närliggande park:-)
Vår familjs "skolavslutnings tradition" är smörgåstårta från smörgåsbutiken, mums!



Min lilla skrutta som precis gått ut 2:a klass, vart tar tiden/åren vägen?

2 kommentarer:

  1. Vilka fina sommarkläder barnen hade:)
    Möte en hel hög med skolavslutningsbarn på väg hem från dagisfesten igårkväll. De var sååå fina och såg så lyckliga ut.
    Blev lite sugen på att gå och tjuvkika lite, men en trött och grinig Thella satte stop för de. Få njuta nästa år istället då det är Oliwers tur att få riktigt sommarlov.

    Och att dina systrar är med jämt är ju bara mysigt. Skulle oxå vilja ha med mina syskon på barnens avslutningar:(
    Här blir de jämt bara Daniel och jag på allt.

    SvaraRadera
  2. Fina bilder!
    Visst går tiden fort, min "lilla" kille gick också ut andra klass nu =)

    SvaraRadera