söndag 6 juni 2010

Underbart väder och en underbar helg!

Hej min vän vilken fantastisk dag vi har haft här i Öret idag:-)
Tänk vad vädret gör mycket för humöret jag påverkas något enormt och blir såå mycket gladare när solen skiner...

Ifredags kväll var vi på examensfest hos syrran Hanna som nu är färdig röntgensköterska. Det var en salig blandning av trevliga människor dvs släkt och vänner som kom för att uppvakta Hanna.

Ilördags skrotade vi utomhus på dagen och på kvällen satte jag och Jonas oss på vår framsida och skålade i rosechampange med jordgubbar och njöt av kvällsolen.
Efter ett tag kom grannar ut på gatan och det slutade med lite spontan prat med vin och skratt, härligt kul!
När solen försvann gick alla in till sig och vi fortsatte mysa med plockmat i soffan.
Det är så kul för barnen har ärvt våra smaklökar och tycker att det är jättegott med stark salami, parmaskinka och mögelostar!

Och så blev det söndag denna vecka också, varför går helgen alltid så fort?
Idag har vi slitet med vår fuskpool som är extremt tung och tar lång tid att sätta upp men äntligen står den på sin plats och fylls med vatten. Det tar ca två dygn att fylla den så nu håller jag tummarna för att det fortfarande är varmt på tisdag så att vi kan ta ett premiär dopp:-)!

Ooops nu kom Tindra in och sa att jag måste gå ut på gräsmattan och titta!
Gissa vem som ligger sovandes där jo våran lilla korv Neo. Såå söt och såå trött han måste ha varit *skratt*...

Var rädd om dig och tack för att du finns kära bloggis, hoppas du får en underbar vecka!


Kramar i massor, Sofia


Ps bjuder ivanlig ordning på lite bilder!





Nöjda kids som har garnerat tårtan utan mammans hjälp! Däremot hade jag mkt svårt att vara tyst så jag handledde dem med att berätta hu man gör=)
Tårtbotten fanns kvar från fredagens kalas, därav att den är halv...






Myspys med plockbricka på lördagskvällen...






Presentbordet i all sin glans!



Syrran Hanna öppnar paket och bär numera titeln röntgensjuksköterka...



Systeryster (Emma) och jag:-)

4 kommentarer:

  1. Måste ju börja med att säga ett STORT GRATTIS till Hanna som tagit examen.:)
    Sen tyckte jag Neo och Tindras tårta såg riktigt god ut. Blir nog till att baka jordgubbstårta någon dag framöver.

    SvaraRadera
  2. Hej!
    Såg för länge sedan att ni var i Thailand o bla. koh Muuk o koh Lipe. Var bodde ni? Har du nåt att rekommendera. Vi ska dit i dec. o har bokat Charlies resort men inget på Lipe än. Det är så svårt att veta hur det ser ut i verkligheten jämfört med datorn o hur det ligger till osv.

    SvaraRadera
  3. Hej Helena!
    Charlies resort bodde vi på och det var det bästa boendet på Koh Muuk(fanns nog bara 2-3 alternativ till (men,men)!
    På Lippe bodde vi på Bundaya resort (hoppas jag stavat rätt) i en bungalow som låg närmast vattnet. Det var fint boende, bra mat osv så Bundaya kan jag verkligen rekommendera:-)

    Åhh vad underbart att åka i decemer du får gärna fråga mer om det ploppar upp något!

    Ha en fin dag, kraam Sofia

    Ps Vi ångrar oss att vi bara sov tre nätter på Koh Muuk, så om vi kommer iväg i jan igen så kommer vi att stanna 5-6 nätter istället för stället är alldeles underbart...

    SvaraRadera
  4. Vilken mysig blogg du har Sofia. Jag älskar att läsa den och hänga med i ditt liv. Kram Annie-frid Ebbes mamma Sigges mammas vän (öh nu blev det snurrigt va) Kram

    SvaraRadera