fredag 4 juni 2010

Nostalgi, pollenallergi, vemod och en lyckokänsla!


Hej Fina!
Imorse när jag vaknade hade jag ingen vidare lust att gå upp.
Jag är genomsnorig, svullen i halsen och det beror på att pollen is in the air...
När jag cyklade förbi Karolinska skolan idag så såg jag alla fina, uppklädda, spralliga och lite lätt champangepåverkade studenter och då drabbades jag av en årlig lycka och vemods känsla!!
Så känner jag alltid på studenten för jag minns frihetskänslan så väl och den känslan kommer ju faktiskt inte tillbaks.
Trösten är att man får uppleva den genom barnen igen och vem vet när barnen tar studenten kanske jag och Jonas har champangefrukost och dammar av våra gamla studentmössor *fniss*...

Idag tar även min lillasyster Hanna examen hon har läst till röntgensjuksköterska så ikväll ska vi på examensfest och träffa familj och vänner!
Tyvärr kan inte jag och syrran Emma närvara på avslutningen på universitetet för vi jobbar på Våra Små hela dagen.

Nej nu måste jag gå och öppna butiken för nu är klockan snart 10!

Ha en riktigt underbar dag så återkommer jag snart med bilder från kvällen:-)


Kramar Sofia

3 kommentarer:

  1. Grattis grattis till "syster" Hanna! Var förbi Universitetet i ett ärende och såg en del finklädda människor med blommor:)

    Håller med dig ang studenter, en vemodig känsla...Just frihetskänslan...

    Hoppas att ni får en bra helg. KRAM Madeleine

    SvaraRadera
  2. Håller med om att det är en speciell känsla när man på våren ser ungdomar som är på väg ut i livet... tar studenten. Härligt! Vad är det för butik du jobbar med?
    Kram Eleonor

    SvaraRadera
  3. Sv: Ja smultrongården var riktigt mysigt:) Perfekt utflyktsmål nu på sommaren.

    Just nu läser jag en kurs i psykologi på distans för skojs skull har ju en civilekonomexamen också.

    Kram Kram Madeleine

    SvaraRadera