lördag 8 maj 2010

Härliga lördag!

Hej hopp lördagskväll!

Hoppas din dag har varit toppen min har varit jättebra men har gått alltför fort.
Jag har jobbat med mina syrror på Våra Små idag och det har varit superkul för det är inte ofta vi är alla tre i butiken samtidigt=)!

Efter jobbet så har vi slappat lite hunnit med en runda på Ica Maxi och även käkat en gudomligt god pastarätt som jag varmt rekommenderar dig att prova!

Imorgon ska vi upp tidigt för Neo ska spela sin första riktiga fotbollsmatch!
Så kl 8.45 ska laget samlas och då är det bara att vara glad och pigg...
Lite tidigt för att vara min smak, men spännande kommer det att bli!

Ha en fin kväll! Kram





De bästa systrarna i världen (enligt mig)Hanna och Emma!




Ikväll gjorde vi det enkelt för oss det blev lax & pasta och efterrätten som snart ska serveras är hallonfromage, mums!

Mitt laxpasta recept har jag fått av min vän Mia och den är så enkel att göra och gudomligt god!

Mias laxpasta:

4 personer

1 pkt laxfilè som man skär i tärningar
Ca 6 dl grädde (vi gör på vispgrädde)
2 st grönsaksbuljongtärningar
lite salt efter smak
1 eller 1,5 pkt blåmögel ost
1 pkt babyspenat (färsk)

Smält osten i grädden och lägg i grönsaksbuljongerna och när osten smält lägger du i filè bitarna och babyspenaten och vill du ha den lite fylligare kan du ha i lite maizena.

Serveras till färsk pasta, blanda gärna naturell och spenatpasta,mums!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar