söndag 16 maj 2010

Nu pratar vi kuddar!


Maria Montazami tjatar tofsar och jag kuddar oj,oj,oj vart ska det här sluta?
Hollywood kanske, 4 barn, en miljonär, hihi!



Halloj! Helgen gick fort även denna gång:-), hoppas din helg har varit super!?
Idag har vi inte gjort något speciellt vi har nästan bara varit hemma och myst.
Neo och jag tog en sväng upp på stan för att göra ett snabb besök på Åhlèns.
Jonas och jag har länge pratat om att klä om en gammal köksoffa som vi har haft ståendes i vår källare och idag tog vi tag i det och bad syrrans man Marcus om hjälp att bära upp den. För jag och Jonas testade men jonte tyckte inte jag var någon bärhjälp att prata om...

När köksoffan väl stod i köket såg vi hur anskrämlig den var och nu är den på väg till tippen:-(
Tänk att man kan minnas möbler så fel!

Hursomhelst så hittade jag en såå fin kudde på Åhlèns som jag bara inte kunde låta bli att köpa och tanken var att den skulle stå i mitten utav soffan omgiven av vita kuddar!

Nej nu får jag ge mig vad blev detta för tråkigt inlägg *skratt*.
Jag känner mig som Maria Montazami...
Maria pratar tofsar och jag mal på om en kudde. Men jag är verkligen ett kudd freak jag vet inte hur många kuddar som legat i vår soffa, säng och barnens sängar, fniss!

Jag sätter punkt här.

Ciao, kram Soffan

Ps har du en gammal vit och ganska nätt köksoffa som står så hör av dig för här letas kökssoffa till min fina kudde:-)...


Den här fina kudden handlade jag och Neo idag på Åhléns och tanken var att den skulle pryda vår köksoffa, snyft!



Hann även med att klä om våra stolar under dagen.Tyget på stolarna var grått från början men efter lite klipp och jobb med häftklammern blev slut resultatet som på bilden nedan!


Så här blev resultatet...
Ps det underbara är att tyget ser ut som vitt linnetyg men är som lite vaxat, så barnen kan spilla i vanlig ordning:-)...

1 kommentar:

  1. Någon vitkökssoffa har jag inte tyvärr.
    Men en leksugen son har jag, ses i eftermiddag:)

    Å föresten har du barn som spiller;)
    De har inte jag, mina(iallafall den minsta)ser till så allt hamnar på tröjan istället.

    SvaraRadera