fredag 14 maj 2010

Mamma, son och fredagsmys!

Hej fredag!
Hoppas din vecka har varit bra och att din helg blir toppen!
Numera är nästan fredagar min favodag, det är ngt speciellt att veta att man har en hel helg framför sig. De lördagar som jag jobbar är extra trevliga de också för kunder som kommer in i butiken är glada,avslappnade och extra shoppingsugna:-).

Ikväll är Jonas på grabb/gubbfest och Tindra har varit på födelsedagsdisco och blev bjuden på tacos.
Så jag och Neo har haft en stund för oss själva och myst lite.

Gissa om jag blev glad imorse när jag vaknade och min kära man byggt färdigt elementskyddet i vardagsrummet. Numera har jag/ vi ett inbyggt element och jag tycker det passar utmärkt i vårt hem eftersom vår röda tråd i hemmet är vitt,kryss,höga lister och lite lantlig stil!

Nej nu har Tindra kommit hem och jag ska se fortsättningen på talang och mysa vidare med kidsen.

Kram på dig!

/sofia

Och här kommer i vanlig ordning lite bilder...


en nöjd kille som tycker det är myspys att vara själv med sin mama;-)



Neo fick välja kvällens käk och det blev revbensspjäll och fetasost/rödlök/tomater toppat med grekiskdressing och valet av dryck blev coca cola...



A happy mama! Jonas har satt upp elementskydden och det var mer jobb än han trodde;-)
Och nu vill jag så klart göra så här eller att han ska göra det i allas husets rum...



Sådär jag nu är även gardinerna på plats! Men jag är osäker på om jag ska ta bort dem för jag tycker nästan att det var finare utan! Men vårt hus är ett gammalt hus och det ger ett mer ombonat uttryck med gardiner utifrån!
Ja`det är frågan gardiner eller ej? Tar tacksamt emot just din åsikt=)

4 kommentarer:

  1. Hej Sofia! Tack för en bra blogg! Det är väl ingen hjälp att jag säger att det är lika fint med som utan gardiner men så tycker jag. Vackra elementskydd! Har din man byggt dem? Ha en trevlig helg. Kram Pia

    SvaraRadera
  2. Super fina elementskydd, bra gjort Jonas och de är klart ni ska ha såna i alla rum.
    Jag röstar nog för utan gardiner, men vad vet jag. Gardiner är inte min starka sida.
    Funderade lite på tapeten ni hade, har ni haft den förut kunde inte komma ihåg den.
    Himla snygg iallafall:)

    SvaraRadera
  3. Hej! Tyckte det var snyggare med gardiner, mer ombonat liksom! Passar din stil! Vilka fina elementskydd! Såå snyggt hem!

    SvaraRadera
  4. Ahhhh sa fınt det blev gumman!!Maste ses snart nar vı kommıt hem! Massa sooooolıga kramar fran Turkıet.

    SvaraRadera