lördag 29 maj 2010

Lite vuxentid!

Hej Fina!

Hoppas du har en bra helg! Igår var jag och Jonas bf(barnfria) för Neo paxade att få sova hos min syrra Emma och då ville Tindra sova över hos farfar:-)
Perfekt tyckte vi som nästan aldrig är själva hemma.
Vi var för trötta för att åka upp på stan så vi bestämde oss för att äta och dricka gott på en kvartetskrog här på norr.
Ibland kan jag ha lite förutfattade meningar för jag sa till min man att det blir nog vi ett gäng alkisar och raggare, men där hade jag fel!
Det var "vanliga" Svenssons på restuarangen och maten var god och prisvärd så vi kommer absolut besöka Rio vid fler tillfällen...

Men det bästa av allt var ju ändå att få vakna upp kl 10 imorse äta frukost i lugn och ro och sedan fick jag lite egen tid när Jonas åkte till jobbet och barnen kom hem först efter lunch. Tänk vad man förändras när jag var yngre var jag såå sällskapssjuk och det skulle hända något hela tiden och nuförtiden när jag är själv så njuter jag av de få stunderna till fullo...

Ikväll händer inget speciellt utan det blir tv och mys med familjen!

Hoppas du får en trevlig lördagskväll, kramar Sofia

Ps Bjuder ivanlig ordning på lite bilder från bla gårdagen och älsklingarnas rum...



Som förrätt blev det skaldjurssoppa för jonas del och jag valde skagentoast(ett säkert kort).




Rios mest kända rätt är nog planksteken och den åt vi i går med god aptit!




Vilket rum som är Tindras och vilket rum som är Neos är ganska så lätt att se=)eller vad säger du?
Det syns nog även att molnen är en stor favorit i barnens rum...

5 kommentarer:

  1. Å vad skönt med vuxentid. Jag var ju själv förra söndagen hur skönt som helst. Och idag fick jag en heldag på stan i lugn och ro.
    Nu hoppas jag bara på att få en natt med bara mannen i sängen och inte en eller 2 barn som snurrar.

    SvaraRadera
  2. Hej, vad härligt med lite egentid I WISH...
    Vilka underbara barnrum!

    Kram Petra

    SvaraRadera
  3. Vad mysigt det låter med middag ute, det har vi inte gjort på lääänge nu... Vem vet, Rio kanske får bli nya stammisstället!? Ha ha!

    Jättefina rum Tindra och Neo har! Kul med lite barnrumsinspiration och molnen är ju bara helt underbara!

    Ha en fortsatt mysig Mors dag! Kraam

    SvaraRadera
  4. Mysigt med middag på tu man hand:) Rio är det den som ligger på Bromsplan? Vill minnas att jag sett det namnet på någon skylt där...

    Vilka fina rum barnen har:)

    Hoppas Mors dag varit bra.

    Kram Madeleine

    SvaraRadera
  5. Tack för era fina kommentarer!

    Kram på er söta ni...

    //Sofia

    SvaraRadera