tisdag 25 maj 2010

Neo och brudarna


Idag har Tindra med sig två klasskompisar hem från skolan och meningen var att Neo också skulle få ta med någon för att leka men ingen kunde.
Så nu hänger Neo med girlsen och jag tror att han mår som en prins=)
Han är uppfinningsrik vår son, han hittar på nya saker hela tiden för att få hänga med tjejerna som här på bilden då han låter sig tatueras och dessutom har han tatuerat tjejerna...

Det är bland det roligaste jag vet att sitta och fika med barnen och deras vänner för man får reda på så mycket och det är såå roande.
Idag pratades det en hel del om tandställning för Tindra ska till tandläkaren på torsdag för att se om hon ska få tandställning.
Tindra frågade mig om jag tror att hon ska få tandställning med stenar på (räls) och så tittade hon på sina kompisar och sa att i sånt fall tänkte hon plocka bort stenarna eller välja en rosa tandställning. Tjejkompisarna sa då i kör -Jaa rosa tandställning skulle vi också välja...
Efter tandställningspratet gick snacket över på killar och alla tjejer i klassen verkar vara förtjusta i Melker som går i deras klass. Tindra och en tjej till är ihop med honom och Tindra är ett helt huvud högre än Melker och tycker det är helt okay att dela Melker med flera, skratt!

Nej,nu ska jag ta itu med kvällsmaten ikväll blir det ugnspannkaka och lite bacon vid sidan om, mums!
Jag tycker det är det bästa som finns att blanda sött och salt.

Tjingeling! Kram Sofia

4 kommentarer:

  1. Hej. Kikar in här lite då och då. Vän med Hanna Roman. Jag älskade er affär när jag bodde i Örebro. Bor nu i Karlstad och här finns det ingen barnaffär som har utbud på allting. Det finns två barnvagnsaffärer men de ligger inte i stan.
    Fundera på om ni ska utöka er verksamhet till värmlandsskogarna. :)
    Ha de gott.
    Helen

    SvaraRadera
  2. Hej Helen!
    Vad kul att du gillar Våra Små och jag kan säga att det inte bara du som säger att det behövs en barnbutik med lite fina saker i Karlstad.
    Vi har många härliga kunder som kommer med sin varma värmländska och önskar som du:-)

    Varför öppnar inte du en butik så kan vi vara med och hjälpa dig på vägen!!

    Nästa gång du kommer till Örebro får du ge dig till känna...

    Många kramar Sofia

    SvaraRadera
  3. Låter verkligen spännande att fika med sina barn :) Ja tänk när min lille son är så stor! Varje ålder har väl en massa tjusningar!!!
    Kram Eleonor

    SvaraRadera
  4. Skulle väldigt gärna öppna en butik om jag hade det intresset. Är själv fritidsledare och jobbar men unga vuxna med Aspergers. Det är mer min grej. Men önskar fortfarande att ni vill öppna en här i fina Värmland...

    SvaraRadera