lördag 6 februari 2010

En inköpsdag på Bestsellers hergård!

Hej min vän! Hoppas du har en bra helg! Hemma hos oss är det allt annat än bra, jag är genomförkyld, näsan rinner, ögonen rinner och lite feber har jag med och en sån där härlig huvudvärk till råga på allt (oj nu tycker jag synd om mig själv så som sjuka män brukar göra)...


Men igår var det annorlunda i och försig var jag förkyld även då, men det förträngde jag bra för igår åkte vi till Bestseller herrgård i Frösundavik utanför Stockholm.
Vi beställer Name it kläder och Mama licious kläder 6 ggr per år och igår var det dags för sommarkläder och även lite kläder inför vintern 2010.

Det är alltid ett trevligt avbrott att få åka till herrgården och titta på fina kläder, bli bjuden på fika och lunch och träffa de rara säljarna!
Name it och mama licious ingår i samma koncern som Vero Moda,Jack & Jones, selected, mfl så det är alltid kul att kika in i herrgårdens olika rum för att se alla kollektioner som kommaa skall...

Nog pratat om det nu är det dags för lite bilder, ha en fortsatt bra helg!

Kramar Sofia






Så här sprallig är jag inte ofta klockan halv åtta på morgonen men när vi är på väg till Bestsellers underbara herrgård utanför stockholm, ja` då glöms all trötthet bort.

Ni kan vara lugna solglasögonen är mina plojglasögon... Barnens farfar inhandlade dem i Thailand till sig själv i tron av att det var bruna bågar med brunt glas men när vi upplyste honom om att de var lila med lila glas så ville han inte ha dem mer. Så numera tar jag fram dem ibland bara för att ploja lite!



I entren på Bestsellers herrgård möts man av hööögt tak,stora kristallkronor, gamla målningar precis så som en herrgård ska va!




Och här är jag och bästa Alexandra på G vi klämmer och känner och kollar priser...




Så här ser det ut kläder längs med väggarna och så handplockar vi plagg som vi vill sälja på Våra Små. Det är svårt kan jag lova för är man klädtokig som vi så vill man gärna ha allt... Men vi försöker använda vårt förnuft och väljer det allra finaste och är lyhörda på vad kunder efterfrågar=))





Våra gulliga säljare på name it heter Carol.




Det nya till hösten 2010 till de små är lurviga jackor/overaller. Dessa jackor kommer in som overaller till oss i Augusti och kommer att finnas i dessa färger,samt marint. Och priset är endast 229:- galet va??







Ett litet smakprov från Mama licious,dessa underbara mammakläder kommer till Våra Små i Juni och Juli



Ett litet godisstopp i Hummelsta hann vi med innan vi for hem, det är ju nästan ett måste=)...

5 kommentarer:

  1. Hej, jag väntar barn och är beräknad i slutet av augusti. Vilka fina kläder jag vill ha allt!

    Ps du har en jätte trevlig blogg/ Anna

    SvaraRadera
  2. Aaaaahhhh vilka fina mamma kläder.. längtar till sommaren ännu mera nu!!
    Kram kram från Hanna Sundling

    SvaraRadera
  3. ÅÅÅ, vad fina mammakläder, vill ha den silkiga klänningen! Får vänta till juni...

    SvaraRadera
  4. Ser att det är dags med en miniknodd till då när jag såg alla fina bebis och mammakläder:D Får försöka lura på Lukas en;)

    SvaraRadera
  5. Åhh vad massa fint , gillar name it.

    Jättefin blogg du har oxå, kikade in hit en snabbis, då ni var i Thailand, men den försvann adressen, men nu hittade jag tillbax.
    Kul med nytt lager och e spänd på hur det blir med butiken.
    Får komma in någon dag o se...

    kram kram
    Sofi

    SvaraRadera