måndag 8 februari 2010

Jag är chockad!

Hej, den här måndagen har varit en lååång måndag! Jag har hunnit med plantagen, fixat på vårt nya lager (bjuder på bilder här nedan),Neos fotbollsträning och sist men inte minst ett långt föräldramöte på 3 timmar!!

Anledningen till att föräldramötet tog så lång tid berodde på att vi tjejföräldrar stannade kvar efteråt för att diskutera ett utanförskap som vissa tjejer i klassen känner.
Vi har fått information om detta i ett hembrev tidigare, och jag har frågat Tindra om någon är utanför i klassen och hon har sagt att alla har ngn att leka med!
Tindra umgås mkt med tre tjejer och jag var helt säker på att det inte var någon av dem men ack vad jag bedrog mig...

Det visade sig att det var en mamma i Tindras tjejgäng som tagit upp problemet med fröken för att hennes dotter varit ledsen flera ggr och känt sig utanför=(
Nu sover Tindra men imorgon ska hon och jag ha ett lååångt samtal om hur viktigt det är att alla får vara med!!
Jag tror däremot inte att Tindra har reflekterat över hur hennes kompis känner det ibland för hon kallar henne sin bästis, hmmm är det inte lite skumt med tjejer och relationer?

Det var även andra tjejer som kände sig ensamma så vi "tjejföräldrar"och vb fröken bestämde att vi ska prata hemma om hur viktigt det är att leka med alla och att i skolan är det inte ok att bara leka två!

Nej nu bjuder jag lite bilder från vårt nya fina lager, hade jag inte haft familj hade jag flyttat in där själv för det är underbara fönster, underbara trägolv och en takhöjd på ca 3,5 meter...

Vi hörs imorgon! God natt önskar en mkt förvirrad mama


Vårt lagerfönster ser ut så här:-)




Visst är köksluckorna vackra för att vara i en hyresrätt?



De här dörrkarmarna skulle jag kunna offra min högra arm för att ha i vårt hus, men nu har jag ju lyckan att se dem när jag promenerar in på våra smås lager...

1 kommentar:

  1. Låter ju inte alls så skoj de är med tjejerna i klassen. Hoppas verkligen att de löser sig.

    SvaraRadera