torsdag 11 februari 2010

Läser Vi Föräldrar och ler igenkännande...


Hello, hello funderar på att göra bloggen internationell (skämt)...
I nuläget sitter jag med tidningen Vi Föräldrar som jag alltid läser för att hålla mig uppdaterad om vad som händer och komma skall.
Egentligen föredrar jag tidningen Mama men,men alla dessa tidningar ska läsas så att man inte missar något...
Och nu fastnade jag som sagt i en artikel "småljuger du för din partner" och den är väldigt igenkännande*ler*. Nu skulle jag ju aldrig säga att jag ljuger utan mer undanhåller sanningen eller glömmer bort att berätta allt.

Några "små lögner" som tas upp i Vi föräldrar är

* Kvinnan i texten hänger oftast in kläder köpta till sig själv och barnen i
garderoben allt för att undvika en diskussion om vad som är nödvändigt och inte
nödvändigt... Känner du igen dig?

* Kvinnan säger även att när mannen kommer hem så låter hon påskina att dagen har
varit lite jobbigare än vanligt, bara för att ge lite "guilt trips" skuldkänslor.
Detta känner jag igen från min mammaledighet då jag ibland överdrev lite för att
skulle förstå att det inte bara är en dans på rosor att vara mammaledig...
Känner du igen dig?

* Och sedan står det även i texten om "sömn" och det vet jag att både jag och mina
kära man överdrev om för varandra när barnen var små t ex hur många ggr vi vaknat
på natten... Ibland blev 5ggr 10ggr men detta kanske inte är någon lögn utan mer
vad man tror... Känner du igen dig?

* Sedan står det om en man som tullar på tiden ibland och säger att det vart så mkt
jobbet fast han egentligen gjort något annat en liten stund! Det här stämmer nog
också på många småbarnsföräldrar som gör allt för att få lite egentid =)...

Ha en fin dag så hörs vi, kramar Sofia

2 kommentarer:

  1. Det är typiskt tjejer/kvinnor det förstår ni väll att vi genomskådar.

    En pappa som förstår

    SvaraRadera
  2. Harockså läst detta och känner igen mig i allt... Kram Linn

    SvaraRadera