torsdag 4 februari 2010

Usch vilken start på dagen!

Hej, Vilken skitmorgon jag hade imorse! Jag vaknade med huvudvärk och barnen var trötta och sega så det blev mkt stress precis innan vi skulle iväg till jobb, skola.
När vi kom ut till bilen såg jag i ögonvrån att det snöat ännu mer inatt och att plogbilen gjort en högt snövall mellan gatan och vår garageuppfart.
Jag drog en djup suck och tittade på klockan men insåg att om jag skulle börja skotta så skulle vi inte komma i tid till skolan, så jag satte mig bestämt i bilen och la in backen. Och det gick bra med bakhjulen men sen tog det stopp!!

Stressad som jag var(är alltid på morgonen) så sprang jag in till min kära man och bad honom stiga ur sängen och hjälpa mig för bilen hade fastnat så bra att jag stängt av hela gatan med bakdelen så det var omöjligt för grannbilarna att passera!
Jonas slängde på sig kläder och kom ut för att hjälpa till och jag kan säga att hans min när han såg min påbörjade backning av bilen inte var någon snäll min.
Han mumlade jag säger ingenting för då blir vi bara osams... Och så började vi att skotta och skotta och så provkörde vi men bilen kom ingenstans och så fortsatte vi att skotta osv.
Flera grannar kom och undrade vad vi gjorde och vi fick hjälp i omgångar men den "dumma bilen" satt fast!

Neo påpekade för mig ett par gånger att pappa är alldeles röd i ansiktet och himlar med ögonen. Frös gjorde jag också för jag hade strumbyxor, kjol och mina finaste skinnstövlar men det vågade jag inte nämna för mannen utan jag bet ihop och fortsatte gräva.

Slutligen efter två timmars grävande så fick vi bilen i rullning och min huvudvärk var som bortblåst men istället fick en snorig näsa och dyngsura fötter för det var mer än vad mina fina stövlar klarade av.

Men, men vi kom ju ivilket fall iväg till skola jobb (dock två timmar senare) och Jonas är glad igen, hehe

Ha en bra kväll, så hörs vi imorgon då ska jag förresten till Stockholm och beställa kläder till Våra Små, vi får hoppas den bilfärden går bättre...

Kramar "blondinmaman"

1 kommentar:

  1. Ja jag säger då de, du är då inte blondin för intet;-) Saknar faktisk ett kort på äventyret, men jag antar att de inte var läge att hiva upp mobilen och fota:)

    SvaraRadera