söndag 7 februari 2010

Sköna Söndag!

Tjenixen! Och då är det vardag imorgon igen, jag tycker det skulle vara förträffligt bra om helgen bestod av 3 hela dagar!
Idag har vi varit i rävgången, rynningeåsen och grillat korv och promenerat runt lite.
det var supermysigt och jag kan lova att vi tänkte nog i samma banor som halva befolkningen i Örebro för det kändes som hälften av alla Ö-are var där!

Egentligen så skulle vi åka skridskor men barnens hjälmar var spårlöst försvunna så det fick vi låta bli:(

Efter rävgången så lagade Jonas en av mina favoriter kalops och jag kan lova att den är underbar och så fick vi äran att ha barnens kusin Lexus som matgäst och han gillade kalopsen också det hördes långa vägar...(han tuggade inte diskret direkt,skratt).

Nej nu ska jag lägga mina små älsklingar! Trevlig kväll!

Kramar Sofia

Ps Till dig Jeanette det låter som ett bra förslag det där med ett barn till! Du får övertala Lucas i Thailand *ler*



Att lapa sol är skönt tycker i vilket fall den största i familjen.



Jag tror alla som bor i Örebro tänkte likadannt idag ååå vilket fint väder vi åker till rävgången...



Lite lek på isen hann vi också med!



Korv med bröd görs sig alltid bäst ute i naturen...



Vår tacksamma matgäst Lexus 2,5 år lät sig väl smaka...



Världens godaste kalops (tycker jag, Tindra, Neo och kusin lexus)



Skatekusinerna Neo och Lexus, kunde inte motstå att fota deras bakdelar och få göra lite reklam för Nova star jeansen... och psss de finns på Våra Små:-)

3 kommentarer:

  1. Jag blev så förvånad när jag kom hem från handlingen och Lexus inte var hemma! Men jag ser ju att han fick godare kvällsmat hemma hos er än vad jag och Marcus åt:) Hoppas bara kalops är lätt att få bort från kläder... Kramar Hanna

    SvaraRadera
  2. Kalopsen såg mumsig ut, försökte göra en härmodagen, men den blev inte lika god. Har han ett hemligt recept eller? :-)

    SvaraRadera
  3. Ja`ru Malou jag tror att Jonas hemlighet är att göra såsen riktigt fet och god, här pratar vi vispgrädde...

    Ha en bra kväll, kramar Sofia

    SvaraRadera