tisdag 24 november 2009

December, tack!

Halloj! Hoppas allt är bra med dig. Här hemma hos oss är allt trist, nästan allt!
Usch jag hatar verkligen det här vädret och jag vet att hata är ett starkt ord men det är sant, att jag verkligen hatar det här vädret!!
Däremot blir det skillnad i december för även om det är lika dåligt väder då så finns det ändå en "myskänsla" i december. Det blir ljusare med allt pynt, det är lussefirande, julbord, glögg, pepparkaksbak, julklappar inhandlas och man vet att det inte är långt kvar till två härliga storhelger.
Och dessutom så är det så himla kul att jobba på Våra Små i december, jag älskar stressen, köerna och paketinslagningarna som man aldrig tror ska ta slut, hehe!
Nej nu ska vi snart titta på desperata hemmafruar och gotta oss i seriens konflikter.
Ja`jag skrev vi för Jonas är lika inne i serien som jag fast han brukar inte nämna det, oj nu gjorde ju ja det=)))!

Som vanligt så bjuder jag på lite bilder med text från dagen. Imorgon kommer jag att fota roliga och billiga prylar som passar perfekt i tex paketkalendrar!



Ett litet tandläkarbesök har vi hunnit med idag,
och Tindra gick därifrån med stolthet och likaså jag... Inga karies i Tindras munn inte=)! Vi borstar fortfarande Tindras tänder och nu blev tom Tindra motiverad till att vi ska fortsätta med det.
Tandläkaren rekomenderade faktiskt att föräldrar ska borsta tänderna på sina barn upp till 10-11 år!

Tindra har lekt med sin klasskompis Klara idag.Och vad gör två åttaåriga tjejer då? Jo idag lekte tjejerna fik och frisör bla och det fnissades massor...

Neo och hans kompis Oliwer har lekt idag. Hatten Neo har på sig fick han av mig idag och det är en uppmuntran från mig och Jonas så att han ska fortsätta dansa till Michael Jackson. Han håller på här hemma och övar och tydligen även iskolan. Han moonwalkar och rör sig för övrigt väldigt likt MJ! Det är så sött och jag blir så stooolt speciellt när både jag och Jonas är som två stela pinnar på dansgolvet=)

I två dagar har vi grejat och fixat med skylten, vi har satt in saker och lyft ut saker.Strött fem påsar med "låtsats" snö i skylten och sprejat två burkar med "låtsats" snö för att rama in fönstren. Jaáh vi har verkligen kämpat för att man ska få en riktig gammeldags julkänsla av skyltningen! Bilden är tagen igår kväll och har ändrats en hel del sedan dess! Nämnde jag förresten att vi är med i en skylttävling *ler* och alla som är med och röstar har chansen att vinna 3000 kr presentkort i alla deltagande butiker...

1 kommentar:

  1. Va fin skylten är! Självklart ska jag rösta!!! Kramar Hanna

    SvaraRadera