fredag 27 november 2009

Hur hinner endel mammor?



Ja endel mamas har verkligen tid till mycket men hur får de tiden att räcka till?

Hej min vän, hoppas allt är bra med dig och att du ser fram mot helgen!
Just nu sitter jag på jobbet och klockan börjar närma sig öppning.
Idag slutar jag vid två tiden och då ska jag åka med mina små älsklingar och ta influensasprutan! Och idag kommer jag inte att ge mig om vi så ska köa i fem timmar...

Har inte så mycket nytt att komma med för dagen men däremot har jag en fundering hur en del mammor hinner med allt när det kommer till ansiktsbehandlingar, regelbundna frisörbesök, fotvård, nagelförlägningar och allt vad det nu finns!
Eftersom jag bloggar själv så läser jag ju också en hel del bloggar emellanåt och i dem får man följa med till frisören var och varannan dag och det är laserbehandlingar, rengöringsbehandlingar och nagelförlängningar, ja´listan kan göras lång!
Dessa kvinnor har definitivt en högre årsinkomst än en medel Svensson men hur hinner de? För oavsett hur mycket pengar som än finns så består ju ändå bara dygnet av 24 timmar.

Själv tycker jag att det är så fullt upp med jobb och familj så jag har svårt att pressa in en ynka toppning ut av håret och nu har jag pratat om ett par nya stövlar i över en månad och inte ens det har jag lyckats pressa in på schemat "provning av stövlar"...

Vi hörs! Kram

3 kommentarer:

  1. Håller med dig... hur hinner de?
    Tror inte de tillbringar så mycket tid med sina barn, sorgset!
    //Linda

    SvaraRadera
  2. Ja snacka lyx att hinna med att bara vara oxå. Här hemma avlöser sjukdomarna varandra och nu ska tydligen julpyntet fram. Fattar inte hur allt ska hinnas med.
    Lämnade hemmet som de var och åkte till mina föräldrar över helgen istället.:-)
    Föresten denna veckan var Oliwers grattis hälsningen till Neo med i Örebroarn.

    SvaraRadera
  3. Förstår inte heller. Har inte klippt eller färgat håret sen i maj och nagellacket får skavas bort.....=)
    http://blondetty.blogspot.com/

    SvaraRadera