måndag 2 november 2009

Nästan en helt vanlig dag!

Hej!
Idag har vi haft att göra på Våra Små. Vi har fått en stor leverans av Emmaljunga vagnar och dessutom fullt av roliga present/inrednings prylar från kalikå.
Däremellan har vi tagit hand om underbara kunder (ni ska uppmuntras)och jag har även hunnit med en snabblunch med min rara kompis sara=)!
På förmiddagen var jag sååå trött för barnen har sovit i vår säng inatt eftersom Jonas är borta. Och det har varit trångt,varmt och väldigt hostig, så jag har inte sovit många timmar. Detta gav mig flashback på hur det var mer eller mindre förjämnan för bara några år sedan när barnen var små (mindre). Så är du mitt uppe i "sömnbrist"åren håll ut för det ger med sig(en klen tröst, jag vet)!

Vid lunch ringde det från Neos förskola och Neos fröken ursäktade sig och sa att lilleman var jätte rödmosig, hostig och snorig och undrade om det fanns någon möjlighet att hämta honom tidigare... Jag kände mig som världens sämsta mamma (känner mig som det fortfarande)eftersom jag släppte iväg honom imorse=(.
Men han var feberfri och i hyfsad form igår så jag trodde i min enfald att det var helt ok idag förutom hostan.
Farfar skulle ha hämtat idag vid kl 16 men kunde nu tack och lov åka direkt när fröken ringde! Det är tur att man har bra backup när oförutsedda saker händer=)
Så efter jobbet gick jag till farfar med burgerking mat som vi mumsade i oss och därefter åkte vi hem och så fick min lilla sjukling bada ett hett bad!
Nu sover båda barnen och jag ska snart gå och lägga mig med!

Ha det gott! Kramar sofia


En liten vit väsk-stuga med rött tak och röda prickar är en nykomling på våra Små. Finns både i liten stlk och en modell större=)!


Vi tar oftast en liten fikapaus på eftermiddagen om tillfälle ges (vi är ju grannar med ett fik). Och idag när jag skulle gå och handla fika frågade jag min kära medarbetare vad hon önskade sig...Alexandra sa att hon gärna tog en äppleruta om det fanns och jag skrattade gott och tyckte hon lät som en pensionär! Men vad vill du ha då frågade Alex och jag svarade en mazarin, men det skulle jag tydligen inte ha sagt för det är tydligen väldigt mycket pensionär... (Alexandras hånskratt ekar fortfarande i huvudet...)!
Min fina vän Sara kom till Våra Små idag för lite tjejprat och en snabblunch...

Världens snällaste farfar Pelle!

2 kommentarer:

  1. Här hemma verkar de som om vi kommer få en feberfri dag med Thella. Men själv känner jag mig sisådär. Hostar de gör vi hela familjen (Oliwer lite extra, som du vet)
    Hoppas Neo blir frisk snart ge honom en bamse kram från Oliwer.

    SvaraRadera
  2. Tur att du är en sa duktig fru.

    SvaraRadera