onsdag 11 november 2009

Inlägget om Kissie som gick upp i rök!

Som du förstår kära bloggläsare så fattades det text till bilderna som jag publicerade imorse men här kommer texten!

Jo jag blir så upprörd över Kissie 18 eller 19 år som har en av Sveriges "just nu" mest lästa bloggar. Det är inte tanter som jag som läser den utan det är mestadels tonåringar.
Det är jätte kul att Kissie skriver en blogg som blivit så populär att hon tjänar pengar på den! Det avskyvärda är att hon blivit en förbild för massor av småtjejer runt om i Sverige. Det är sorgset att se att en så söt tjej (jag tror att hon är det under allt klet) skönhetsopererar sig och skriver om det i sin blogg. Det medför säkert att många osäkra pubertets tjejer blir påverkade och också vill ha ballongbröst och stooora läppar!
jag kommer själv ihåg att man var osäker som tonåring men det fanns inte i min värld att man kunda fixa till sig annat än med nya kläder!
Det är inte Kissie som jag är arg på utan samhället dvs den knäppa kirurg som har samvete att operera en så ung tjej, de annonsörer som väljer att annonsera i Kissies blogg och hennes föräldrar som inte stoppar henne!
Jag hoppas verkligen att det här är något övergående men någonting säger mig att när Tindra och Neo är tonåringar så är nog pressen ännu högre än i dagens samhälle!

Kram en som tycker man är barn tills man är 20 (åtminstone)! Ps det finns mogna ungdomar men det är inte Kissie...

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar