onsdag 18 november 2009

Tisdagen!

Hej! Igår blev det inget inlägg på bloggen för det var fullt ös på jobbet och fullt ös hemma och därefter stupade jag i säng!
Igår var planen att barnen skulle få sin vaccination mot svinis, jag hade laddat med choklad och cola allt för att fördriva tiden i kön utanför mässan.
Men när vi kom till mässan och såg kön så tänkte jag att det är ju vansinne att ställa sig i den fasanfullt långa kön och bli smittad av svininfluensan. För jag lovar det är i denna enorma folksamling man får smittan:(.

Men,men sprutan måste ju tas (tycker jag) så vi gör ett nytt försök i eftermiddag och hoppas på att kön är mindre!

"Lockgodiset" till sprutan åkte vi hem och åt upp, så idag antar jag att jag får köpa någon nytt som går att muta med...(lördag hela veckan men bara denna)!





Och här sitter mina goa barn och väntar på att få börja äta chokladen... Min uppmaning till dem var att först tar vi ett foto och sen äter vi!

3 kommentarer:

  1. Hej!
    Ett tips från oss... min sambo åkte dit vid 18-tiden igårkväll. Det var mycket lugnare, mindre kö och det gick riktigt fort! Hoppas ni slipper vänta så länge!

    SvaraRadera
  2. Tack snälla för tipset!
    Kram Sofia

    SvaraRadera
  3. jag hade lätt kunnat ta sprutan om jag fick mumsa på dessa mumsigheter.
    Själv hade jag med rullmackor åt barnen som de fick äta på i väntan på BVC.
    Men efteråt gick vi till fiket och mumsade istället;-)
    Daniel och jag har inte tagit sprutan än, så vi får väl snällt ställa oss i kön någon dag framöver. UNdrar om Daniel tar med muta åt mig oxå, jag som är spruträdd.

    SvaraRadera