torsdag 19 november 2009

Joovy syskonsulky en suverän sverige nyhet!

Hej min vän!
Dagen började med ett morgonmöte kl 8.30 då vi pratade och planerade mycket inför december månad bla.
Vid kl 10 när vi slog upp dörren på våra Små så stod en trevlig säljare Tom utanför och väntade för att dema en sverige ny syskonsulky. Efter att klämt och känt på vagnen var valet solklart,självklart ska vagnen kunna erbjudas hos oss på våra Små. Sulkyn är lätt,smidig, minimal ihopfälld + att den har en inbyggd ståbräda samt en inbyggd syskonsits för det äldre barnet. Chassit är gjort av flygplansaluminium (vet ej vad det är men det låter ju bra)och är mycket stabilt. Joovi sulkyn kommer komma in i butik i jan. månad och jag är säker på att många kommer köra denna fiffiga sulky i vår, sommar! Priset på vagnen är mycket bra endast ca 4500:-!!

Och nu måste jag tjata lite mer om svininfluensa vaccinet också! Barnen går fortfarande ovaccinerade och jag känner mig som en värdelös mamma. Alla tycks ha tagit detta omtalade vaccin. Vi har ju som sagt varit på gång varje dag den här veckan. Men två ggr har vaccinet tagit slut och ngra gånger har vi åkit förbi mässan och vänt när vi har sett den otroliga, fasansfulla kön...
Men idag hade jag bestämt mig för att vaccinet skulle tas även om jag var tvungen att fiffla!
Vi började med att ge vaccinet en ärlig chans och åkte förbi mässan igen utan paraply, dumt nog när regnet piskade och kön var flera timmar lång. Då åkte vi till bvc och jag tänkte chansa och låtsats att barnen var under 6 år (vad gör man inte för sina barn) men där var vaccinet slut. Då åkte vi till Usö men där var det dumma grisvaccinet också slut.Jag sa då til barnen att vi skulle ta en pause och åka tillbaka till mässan vid kl 18 och då följde även Jonas med. Men då var kön lika lång som tidigare och de skulle stänga vaccineringen kl 19. Så nu är vi på ruta noll igen men imorgon kanske...

Ha det bra så hörs vi imorgon! Kram



Och här kommer lite bilder på vagnen och säljaren Tom (skötväskorna han visar på bild är i konstläder och av märket willvin och de kommer också in till oss i jan i färgerna beige,mörkbrun och svart)!

Bilden är ej bra tagen av mig som inte är ngn mästerfotograf men det du ser är baksidan på vagnen och det är där det äldre syskonet sitter eller står!


Framifrån ser vagnen ut som en vanlig paraplysulky med stora rörliga framhjul

5 kommentarer:

  1. Oj vilken kropp vagnförsäljaren hade. Han spenderar nog lite tid i gymmet oxå.
    Men som sagt lite ögongodis är ju aldrig fel;-)

    Lycka till med vaccinletandet.
    Men om jag får komma med ett råd.
    Vänta till nästa vecka, vore ju tråkigt om Neo får feber eller ont av sprutan nu när han ska ha kalas på söndag. Man vet ju aldrig hur de mår efteråt. Oliwer och Thella har inte kännt något efter den, vad de säger iallafall.

    SvaraRadera
  2. Oj oj oj..... Det var en fröj för ögat ;-)


    Kram Kram M

    SvaraRadera
  3. Kanske skulle sluta dregla på säljaren....

    SvaraRadera
  4. Ha,ha det är vagnen ni ska titta på!
    Kramar Sofia

    SvaraRadera